Prečo platiť za to, čo je zadarmo?

V dnešnej dobe z vás dobrý nápad môžete urobiť milionára. Niektoré nápady však minimálne trošku smrdia. Nenechajte si vytiahnuť peniaze z vrecka za to, čo môžete mať zadarmo…

Ak niečo potrebujeme, sme ochotní za to zaplatiť. Na tejto myšlienke je založená väčšina podnikov, ktoré nám ponúkajú svoje tovary, alebo služby.

Sú však aj takí podnikatelia, ktorí vám za vaše peniaze ponúknu to, čo máte nárok dostať ZADARMO.

Nedá sa to nazvať podvodom, pretože takýto “podnikatelia” nás väčšinou informujú o tom, za čo budeme platiť a je len na nás, či ich služby využijeme.

Peniaze vs. zadarmo

Ale prečo platiť za to, čo je zadarmo?

Tu sú dva príklady, kde môžete zbytočne prísť o peniaze

Karta EHIC za 10 libier?

Prvým príkladom je firma, ktorá ponúka vybavenie európskeho zdravotného preukazu v Británii.
Koľko si účtuje? £9.95.
Za čo? Za to, že vami vložené údaje, ktoré vložíte do on-line formulára na ich stránke skontroluje a prepošle HNSBSA, ktorá kartu vystavuje.

Koľko stojí vystavenie karty ak o ňu požiadate priamo na stránke uvedenej v článku o vybavovaní EHIC v UK? Nič, vystavenie karty je ZADARMO.

Do USA bez víz, ale s povolením

Na vycestovanie do USA už nepotrebujeme víza. Ak však chceme cestovať, musíme požiadať o tzv. autorizáciu – povolenie vycestovať do Spojených štátov amerických.

Na tomto si postavila biznis druhá firma.
Čo ponúka?
Za $ 49.25 sprievodcu v podobe e-knihy na podanie žiadosti (žiadosť si musíte podať sami), alebo podanie žiadosti ich zamestnancom vo vašom mene a to za neuveriteľných 249.25 dolárov.

Koľko stojí vydanie cestovnej autorizácie prostredníctvom oficiálnej stránky? Nič, cestovná autorizácia sa momentálne vydáva ZADARMO.

Oficiálna stránka na vydávanie cestovnej autorizácie sa nachádza na adrese: https://esta.cbp.dhs.gov/.

Toto sú len dva prípady predávania toho čo je zadarmo a určite nie jediné. Aj na nich vidno koľko nás môže stáť to, že nemáme správne informácie.

Poznámka: zámerne uvádzam len adresy oficiálnych stránok a nie adresy spomenutých “podnikateľov”. Nemá zmysel robiť im takto reklamu.

Ďalšie články v rubrike Peniaze: